loading...
بهترین وبلاگ تفریحی ایرانیان
آخرین ارسال های انجمن
حسین غلامی بازدید : 858 یکشنبه 08 آبان 1390 نظرات (1)

زمان زیادی طول کشید تا بسته ی N9 میگوی نوکیا راه خود را به آزمایشگاه فوق سری ما باز کند (اسم N9 اول برای پروتوتایپ E7 استفاده شد)، ولی به هر حال الان اینجا در دستان ما است، بالاخره، و شکوه آن – خب، به شکوه یک محصول تازه تولید شده، به هر حال. گوشی N9، آخرین و بهترین گوشی لمسی آزمایش های دمدمی، جالب، و هنوز ناقص نوکیا است که شامل سری های Hildon-sporting 7710، مجموعه ای از تبلت های اینترنت مبتنی بر مائمو (۷۷۰، N800، N810، N900)، و اخیرا دستگاه پخش مستقل N950میگو می شود. چیزی که N9 رو خاص می کنه اینه که آخرین نماینده ی سری گوشی های نوکیا است که به صورت دستگاه پخش مستقل می باشن. میگو دیگر مرده است، و دستگاه های نسل پیشرفته ی آتی این سازنده ویندوز گوشی و خدمات مایکروسافت را استفاده خواهند کرد. با این حال، این آخرین هورای تلخ و شیرین این شرکت است؟آیا میگو شانسی برای ماندن در برابر آندروید، iOS، و مانگو داشت؟ در تلاشی برای ماندن در صحنه، آیا نوکیا این کودک را با وان حمامش بیرون می اندازد؟ از همه مهمتر این که، N9 در این بازار جهانی دو هسته ای ها، چقدر ارزش دارد؟ بعد از استراحت، خواهید دید. 

 

سخت افزار

 

در نگاه اول خوشتان می آید –این احتمالا زیباترین گوشی است که تا به حال ساخته شده است. این اولین تلاش ما برای زیبا کردن سخت افزاری نیست (ما به شما می نگریم، iPhone 4S)، و آخرینشم نیست، ولی N9 از لحاظ طراحی، در نوع خود بی نظیره. تا به حال چیزی مثل اینو ندیدین، و اگر فکر می کنید که فقط تصاویرش زیبا هستند، صبر کنید تا از نزدیک ببینید –اون کاملا و به شدت غیر قابل چشم پوشی هست.دلیل جلوه ی برجسته ی آن این است که سعی شده که همه چیز کوچک شود، و با این حال همچنان یک نوکیای تمام عیار بماند. نسبت های بی عیب و نقص با ضخامت فقط ۱/۱۲ میلی متر (۴۸/۰ اینچ) با لبه ها مدور، یادآور مدل قبلی این گوشی، N8 است.

همه چیز از یک قاب رنگی پلی کربناتی مونولیتی جهت به وجود آوردن قاب یکپارچه ی N9 شروع می شود که تراش داده شده (قالب گیری نشده) است. پرداخت مات گوشی شبیه آلومینیوم آندی رنگی است، ولی خیلی بادوام تر از آن است. تیم بررسی ما نمونه ی سیاه رنگ را در اختیار دارند، ولی رنگ های فیروزه ای و ارغوانی هم در دسترس هستند. عقب گوشی کمی محدب است وبه عنوان یک آینه عمل می کند (که ضد خش می باشد) که با بدنه سازگاری داشته و یک دوربین هشت مگاپیکسلی اتوفوکوس را در خود جا می دهد. یک فلاش LED دو تایی در سمت چپ لنز قرار دارد. تقریبا همه ی قسمت جلویی صفحه نمایش است و خبری از دکمه ها نیست، و فقط یک شکاف کوچک گوشی در بالای آن قرار دارد. شیشه ی گوریلای خمیده،به شکل مایع یخ زده روی یک سطح صاف است. نمایشگر ۹/۳ اینچ FWVGA (854×480) ClearBlack AMOLEDفوق العاده است، که Super AMOLED سامسونگ را از صحنه بیرون می کند –انگار نوشته ها و تصاویر روی صفحه شناور می شوند، و تجربه ی کار با این گوشی را بهتر می کند.

 

علامت نقره ای نوکیا، به همراه یک حسگر نوری،یک چراغ LED نشان دهنده ی شارژ باطری و یک دوربین را در بالای صفحه می بینید.کناره های این دستگاه گرد شده هستند و در لبه ی راست دکمه ی تنظیم صدا و دکمه ی روشن/خاموش و قفل کردن را می بینید. یک بلندگو و یک میکروفون در قسمت پایینی قرار داده شده اند و قسمت بالایی یک سوراخ ۵/۳ میلی متری برای هدفون به همراه یک درگاه میکرو USB محافظت شده توسط پوشش دارد که در کنار آن هم جای میکرو سیم تعبیه شده است. باطری چسبیده به بدنه است و درگاهی برای میکرو اس دی وجود ندارد، البته گوشی N9 با حافظه ی داخلی ۱۶ یا ۶۴ گیگابایت ارائه می شود. این دستگاه با بسته بندی و قیافه ی درجه یک و وزن ۱۳۵ گرم (۷/۴ انس) احساس راحتی و خوش دستی به کاربر می دهد که حسی تقریبا مانند iPhone 4 می دهد.

با نگاهی به درون، به یک سال پیش، روزهای شکوه OMAP 3630SoC شرکت TI (که توسط دروید اِکس موتورولا محبوب شد) بر می گردید که در آن یک پردازشگر تک هسته ای ۱GHz Cortex A8 CPUرا با یک PowerVR SGX530 GPU ترکیب می کند. در N9این چیپ ست با ۱ گیگابایت رم جفت شده که سریعترین گوشی نوکیا تا به امروز را به دست می دهد و نوید کارآیی خوب بدون مصرف زیاد باطری را می دهد، حداقل روی کاغذ (که این آخری بیشتر است). با بررسی بیشتر، رادیو پنج بانده ی UMTS / HSPA (14.4Mbps) 3G نوکیا، رادیو GSM / EDGE 2G برای شبکه، NFC و سایر موارد مانندWiFi a/b/g/n، بلوتوث ۱/۲ + EDR، GPS / AGPSرا خواهید دید.در نهایت تعجب، بر خلاف محصولات پیشین اسپو، گیرنده یا فرستنده ی FMوجود ندارد. در گوشی N9 مجموعه ی زیادی از حسگرها، شامل نور محیطی، تعیین فاصله، جهت یاب (شتاب سنج) و قطب نما (مغناطیس سنج)، را دارد.

در نهایت تعجب برای یک گوشی نوکیا، در تست هایی که ما انجام دادیم دریافت بدون درد سر، و صدا واضح بود. ما N9 را روی شبکه های ۳G شرکت های T-Mobile و AT&T اینجا در سان فرانسیسکو امتحان کردیم و کارآیی HSPA با مورد انتظارمان تطابق داشت، که در برخی مناطقکمتر از ۶ Mbpsو بیشتر از ۲ Mbps بود.کیفیت صدا عالی است، ولی به هنگام استفاده از هدفون، بر خلاف اکثر دستگاه های پخش مستقل (مثل BeyerDynamic DT990 Pro)، خروجی صدا آرام تر است– که برای بلندگوی تکی تقریبا کافی است. عمر باطری با در نظر گرفتن اندازه ی صفحه نمایش، میزان رم، و اندازه ی متوسط باطری ۴۵۰/۱ mAh، تقریبا خوب است. در آزمون اولیه که انجام دادیم، که شامل پخش یک ویدئو به صورت تکراری بود، گوشی N9 بیش از ۸ ساعت کار کرد. در آزمون کاربری که شبیه سازی محیط باز آفتابی بود، به عدد متاثر کننده ی بیش از ۳۷ ساعت رسید. از این رو می توان گفت اکثر مردم قادر خواهند بود با یک شار کامل، به مدت یک روز تمام از این دستگاه استفاده کنند.

 

دوربین

 

حسگر هشت مگاپیکسلی، لنزهای اتوفوکوس واید F2.2 کارل زئیس، فلاش دو LED و فیلم برداری ۷۲۰p HD، در آخرین گوشی نوکیا؟ می تونین حدس بزنین که چه خبره. با وجود این که N9 در برابر N8 رقیبی نیست، ولی تصاویر فوق العاده ای می اندازد. تعادل رنگ و میزان نوردهی عوامل موثری هستند، و تصاویر انداخته شده جزئیات زیادی دارند که مدیون توانمندی اپتیک بالایی است که دارد. سنسور به نظر کوچک می رسد، با این حال، تا حدی کارآیی محدوده ی پویا و نور پایین را متاثر می کنند. مانند N8، در تصاویر N9 مقداری نویز به قیمت جزئیات بیشتر به وجود می آید که نیازمند کمی دستکاری بعد از انداختن تصاویر است. فلش به عنوان نور راهنمای اتوفوکوس کار می کند، ولی گاها در فوکوس کردن در نور کم دچار مشکل شدیم، به ویژه در مورد اشیاء دور. همچنین متوجه شدیم که تعادل سفید به هنگام عکس برداری با نور فلاش، خاموش می شود –البته مشکل خاصی به وجود نمی آورد چرا که گوشی دارای ویراستار تصویر قوی است که گزینه ی “auto-fix” دارد، ولی ما امیدواریم این مشکل نیز برطرف شود.

 

نمونه های گرفته شده توسط نوکیا N9

 

 

 

 

 

در کل، رابط کاربری دوربین N9 ساده و قابل فهم است. اتوفوکوس پیوسته، لمس برای فوکوس، و تشخیص چهره فراهم می کند، ولی قابلیت هایی مانند پانوراما، و حالت های burst و HDR را که کم کم به صورت استاندارد در سایر دستگاه های پخش مستقل در می آیند، را ندارد.در نهایت تعجب، راهی برای استفاده از دوربین جلویی وجود ندارد. مانند سایر گوشی های نوکیا، به هنگام استفاده دچار اندکی مشکلات شدیم، مثلا برخی تنظیمات (مانند فلاش) با تغییر صحنه به حالت پیش فرض می روند و حالت ماکرو به صورت خودکار وجود ندارد (باید خودتان به صورت دستی روی ماکرو بگذارید). در حالی که دکمه ی تنظیم صدا به عنوان دکمه ی زوم کردن کار می کند، هیچ دکمه ی دو مرحله ای دوربینی تعبیه نشده است. در عوض، می توان دکمه ی شاتر روی صفحه را جهت قفل کردن روی فوکوس و میزان تابش نور فشار داده، سپس رها کرد تا عکس بیاندازد. فیلم برداری به صورت HD در حالت ۷۲۰p / 30fps با صدای استریو و اتوفوکوس پیوسته است. فیلم های برداشته شده قابل قبول هستند، ولی متوجه شدیم هر از گاهی فریمی از قلم افتاده است که جا را برای بهتر شدن باقی می گذارد.

 

نرم افزار

 

میگو ۲/۱

هارماتانچنان نفس تازه دمی استکه شما را به نفس نفس زدن می اندازد –و به یاد نگه می دارید که با یک مرده ی متحرک سر و کار دارید. چیزی که در اینجا به دست آمده است، غیر قابل رد کردن است –یک سیستم کاملا جدید، شیک و مبتنی بر لینوکس که با طراحی زیبا و سهل الاستفاده بودن، کاملا توسط نوکیا تولید شده است. مطمئنا، هنوز یک سال زود است، و آن یک اکوسیستم قوی ندارد، ولی با این حال، از لحاظ قیمت برای گوشی ویندوز رقابت ایجاد می کند. برای این یکی که با قابلیت کپی/پیست و چند منظوره ی مبتنی بر کارت است.بعلاوه، مجموعه ای از خدمات آن لاین را درست در هسته ی OS یکی می کند.

گوشی N9 را از جیبتان در آورده و متوجه خواهید شد که همیشه زمان را به همراه یک آیکون آگاه سازی (مثل @ برای ای میل) نشان می دهد –قابلیت مانند اسکرین سیور که از سایر گوشی های نوکیا به میراث مانده و به واسطه ی قابلیت فوق العاده ی AMOLED، مقدار خیلی کمی از توان باطری را مصرف می کند (دقت کنید که مکان نمایش تغییر می کند تا از سوختن نقطه ای جلوگیری شود).از اینجا، می تونین با دو بار زدن روی صفحه یا زدن دکمه ی روشن/خاموش، صفحه ای با جزئیات بیشتر از اخطارها، تاریخ، و نوار وضعیت (با باطری و آنتن) ببینید. روی یک اخطار با انگشتتان بزنید تا درست به جای مربوطه هدایت شوید (مثلا پیام اصلی ایمیل). همینطور، از هر کناره ی صفحه که بکشید، فهرستی از برنامه ها نمایش داده می شود – شبکه ای از آیکون ها.

وقتی که در حالت نمایش برنامه ها هستید، با زدن روی هر آیکون (یا بوک مارک) برنامه ی مربوطه باز می شود، در حالیکه اگر فشار دهید و نگه دارید، می توانید جای آیکون را عوض کنید (یا با زدن ضربدر قرمز کوچک، آن را حذف کنید). اگر از سمت راست صفحه را بکشید، به نمای برنامه های باز می روید –مجموعه ای از کارت ها که نشان دهنده ی برنامه های در حال اجرا هستند. انگشتتان را به سمت چپ بکشید و به نمای رویداد می روید، که تاریخ،هوای فعلی، مجموعه ای از اخطارها، و به روز رسانی ها از شبکه های اجتماعی را نشان می دهد. نمای برنامه های باز خیلی شبیه نمای برنامه ها کار می کند –رویش بزنید آن را باز می کند، نگه دارید می توانید ویرایش کنید (با علامت ضربدر قرمز برای بستن). در نمای رویداد، فشردن هر گزینه شما را به مکان مربوطه می برد (تقویم برای تاریخ، تویتر یا فیس بوک برای به روز رسانی وضعیت، و …).

کشیدن پیوسته به راست یا چپ هر سه ی این نما ها، در حالیکه روی نوار وضعیت می زنید، به شما امکان تنظیم پروفایل (خاموش، بیپ، زنگ زدن)، تنظیم صدا، انتخاب ارتباط ها، و تغییر وضعیت آن لاین تان را می دهد. وقتی که داخل یک برنامه هستید، کشیدن دستتان بر روی صفحه از سمت هر لبه، شما را به نمایی می آورد که از آن شروع کردید. همچنین گزینه ای وجود دارد که می توانید با کشیدن به پایین، برنامه را ببندید، البته به صورت پیش فرض این حالت غیر فعال است. کلا مرورگری درون برنامه ای از طریق مجموعه ای از صفحات تو در تو، دکمه های پشتی و منوهای لانگ-پرس، به دست می آید.راجع به برنامه ها که حرف می زنیم، می تونین یک عالمه از اونارو از پیش نصب شده روی گوشیتون پیدا کنید که شامل Ovi Music، فیس بوک، تویتر، AccuWeather، AP Mobile، Skype، Track & Protect، Angry Birds Magic، Galaxy On Fire 2، Need For Speed Shift و Real Golf 2011 هستند. برنامه های بیشتر از طریق فروشگاه های برنامه های نوکیا در دسترس هستند –یک تعداد برنامه ی مفید نصب کردیم که شامل MeeRadio (پخش کننده ی رادیو اینترنتی)، یک برنامه ی مدیریت فایل، یک ضبط کننده ی صدا و یک تایمر بودند.

همونطوری که پیشتر اشاره کردیم، چندین خدمت آن لاین عمده درون میگو یکپارچه شده اند. اولین باری که N9 رو روشن می کنین، به شما امکان ورود (یا به وجود آوردن) حساب کاربری نوکیا داده می شود. از اونجا، برنامه های حساب کاربری تون از Mail for Exchange، Skype، Google (برای ایمیل و چت)، Facebook، Twitter، CalDAV، Flickr، IMAP / POP3، Picasa، SIP و YouTube پشتیبانی می کند. لازمه که توجه داشته باشین که افزودن حساب کاربری گوگل، فقط به شما امکان دسترسی به Gmail و Google talk رو می ده –شما باید حساب کاربری گوگل تان را از طریق Mail for Exchange درست کنید تا فهرست افراد و تقویمتون رو ببینین (و همسان شدن با ایمیل رو غیر فعال کنید). ولی اونوقت، استفاده از چند تقویم از طریق CalDAV مقدور هست، بله، این کار ساده اگر انجام نشه، تبدیل به یک مشکل پیچیده می شه. آه. حداقل شما مجبور هستید این کار را برای یکبار هم که شده انجام بدین، و تنظیم سایر خدمات آسونه.

برنامه ی contacts اطلاعات (از جمله وضعیت آن لاین) دوستان تان از فیس بوک، تویتر و اسکایپ رو نشون می ده. خارج از شبکه های موبایل، dialer به شما امکان تماس مستقیم از طریق اسکایپ را می دهد. چت کردن از طریق گوگل، فیس بوک و اسکایپ به خوبی با برنامه ی نوشتن یکی شدن و گالری به خوبی آپلود تصویر و فیلم به فیس بوک، فلیکر، پیکاسا و یوتیوب را فراهم می کند. متاسفانه، چند مورد مشکل باقی می مونن. هیچ پشتیبانی از خدمات تصویر تویتر وجود ندارد، بنابراین به عنوان مثال مجبور شدیم از طریق ایمیل تصاویر را به Twitpic بفرستیم. اسکایپ فقط از صحبت کردن پشتیبانی می کند و چت ویدئویی در عمل غیر فعال است، و هنوز مطمئن نیستیم که چه برنامه ای از دوربین جلویی استفاده می کنه. احتمالا مشتری SIP؟

وب گردی با N9 کار خیلی ساده ای است. قابلیت HTML5 و مرورگر مبتنی بر WebKitهمانطوری که انتظارشو دارین کار می کنند، با کنترل های همیشگی، به همراه  زوم کردن نیشگونی. هر پنجره ی مرورگر به عنوان کارت جداگانه ای در نمای برنامه های در حال اجرا باز می شود و بوک مارک ها آیکون های نگهداری شده در نمای برنامه های هستند. پشتیبانی از فلش و تاریخ مرورگری بیش از عقب و جلو رفتن، وجود ندارد. در عوض، هر دفعه که پنجره ی جدیدی باز می کنید، به شما ابری از کلمات نشان داده می شود که کلید واژه های صفحاتی است که اخیرا دیده اید. روی یک کلید واژه بزنید و به سایت مناسب می روید، به همین سادگی.

ایمیل میگو به صورت اصولی است. آن دارای یک صندوق نامه ی یکپارچه است، ولی فاقد برخی قابلیت های ضروری مانند جستجوی مبتنی بر سرور و محاوره ی متنی، است. یک برنامه ی جستجوی system-wide است که ایمیل های ذخیره شده در گوشی را نمایه می کند، ولی فقط به درد پیام های یک هفته می خورد. از جوانب مثبت این است که قیافه ی برنامه تر و تمیز بوده متن بسیار خوانا است که مدیون فونت جدید نوکیا، Pure است (که در کل سیستم عامل استفاده می شود). همچنین از قابلیت زوم کردن با نیشگون پشتیبانی می کند که در حال حاضر در گوشی های آندروید خود جی میل خبری نیست. احمقانه خواهد بود اگر به صفحه کلید مجازی خوشآیند اشاره نکنیم –آن یک صفحه کلید ساده (و قابل شکست) است که با صدا کار می کند و پس خوران لمسی دارد، و در صورتی که تکمیل لغت اش فعال شود، کلمه را به طور خودکار کامل می کند.

برنامه های درونی فیس بوک و تویتر برای کسی که از برنامه های رسمی این خدمات روی سایر سکو ها استفاده کرده اند، آشنا خواهد آمد. تعدادی برنامه برای نقشه و جهات وجود دارد، که هر دو از in-house solution عالی نوکیا (ساخته شده توسط NAVTEQ) بهره می برند. اولی شبیه Maps در iOS است، ولی یک نمای نقاط مورد علاقه و توانایی برای داونلود نقشه ها جهت استفاده ی آف لاین، می افزاید. برنامه ی دوم، Drive، ما را به یاد Google Navigation می اندازد، که با رابط کاربری مناسب برای استفاده ی داخل ماشین است. هر دو برنامه به خوبیکار می کنند. همونطوری که از یک دستگاه پخش مستقل مدرن انتظار دارین، N9 با قابلیت های رسانه ای عالی ارائه می شود. پخش کننده ی موسیقی یک موتور مبتنی بر نیازمندی Ovi Music دارد و پخش کننده ی فیلم چندین نوع فرمت را پشتیبانی می کند که شامل MPEG4، H.264، ASP، WMV9، VC1 و Mkv (Matroska) می شوند.

در مورد کارآیی، میگو کاملا شیک محسوب شده و در روی سخت افزار متوسط کار می کند. به نظر می آید مدیریت حافظه و چند برنامه ای با صلابتی دارد، حتی با ۲۰ کارت در نمای برنامه های باز. ما متوجه شدیم که به هنگام باز کردن برنامه ها و یا تعامل سریع با برنامه ها، توقف های تصادفی رخ می دهد که احتمالا به دلیل جمع شدن داده های زاید در حافظه است. این مشکل مهمی نیست، ولی نشون می ده که جای زیادی برای بهتر شدن مونده. به عنوان نقطه ی مرجع، retail ساختن روی N9 به طرز قابل توجهی سریعتر از ساختن روی پروتوتایپ N950 است. البته، سئوال واقعی این است که، آیا نوکیا به خود زحمت به روز رسانی محصولی که منقطع شده است را خواهد داد؟

خلاصه

نوکیا زندگی ما را در اینجا واقعا سخت کرده. از طرف دیگر، گوشی N9دو پانچبا سخت افزار و نرم افزار عالی ارائه می کند. می توان گفت که حقیقتا اولین گوشی رقیب ارائه شده از اسپو بعد از ارائه ی iPhoneاست –یک شاهکار خیره کننده، وقتی که به یاد می آرین که این شرکت یک سال پیش در چه جایگاهی بود. این دستگاه پخش مستقل تمامی نگرانی ها و شک ها در ارتباط با مهندسی شرکت نوکیا را بر طرف می کند. ما امید اجرا شدن میگو بر روی ابر گوشی های کلاس Galaxy Nexus را داریم. ولی علی رغم همه ی این ها، قبل از این که بتواند ارزش اش را نشان دهد، از میان برداشته شد. حداقل سخت افزار فعلی –با طراحی جذاب، صفحه ی جالب و دوربین درجه یکش –تحت عنوان Sea Ray از نو متولد خواهد شد (حدس بزنید که هفته ی بعد در دنیای نوکیا خواهیم یافت). با این حال، نرم افزار آبروریزی است، چرا که با دادن انتخاب، میگو راعلی رغم اکوسیستم ضعیف اش، به جای مانگوبرداشتیم. آیا شما باید این گوشی را بخرید؟ سخت است که سکویی بدون آینده را توصیه کرد، ولی N9 چیزی است که طرفداران نوکیا منتظر آن بودند، و شما می تونین امروز اونو داشته باشین. میگو مرده است– زنده باد میگو.

منبع: engadget

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط واقف در تاریخ 1391/07/03 و 17:18 دقیقه ارسال شده است

خيلي خوبه چون پول خريدنشو ندارم جيگرم مي سوزه ما فقيريم و گوشي چيني چيني 30توماني داريم ولي باز هم ميگم خيلي عاليه مال كسان پول دارشکلکشکلک


کد امنیتی رفرش
درباره ما
آدرس جدید : http://shahinshahr.rozblog.com -- این وبلاگ از ۲۱ مرداد ۱۳۹۰ فعالیت خود را آغاز کرده است. هدف از راه اندازی اين وبلاگ تنها بوجود آوردن محيطي تفريحي و شاد براي بازديد کنندگان عزيز در دنياي مجازي است | در اين وبلاگ مي توانيد جديدترين عکس ها با موضوعات مختلف | اس ام اس | دانلود نرم افزار هاي کاربردي |دانلود کليپ | مطالب جالب و زيبا رو مشاهد کنيد .
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    کدام یک از موارد زیر را بیشتر دوست دارید که در وبلاگ قرار دهم ؟
    جنسیت شما چیست؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 0
  • کل نظرات : 545
  • افراد آنلاین : 15
  • تعداد اعضا : 2157
  • آی پی امروز : 115
  • آی پی دیروز : 407
  • بازدید امروز : 989
  • باردید دیروز : 2,730
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 989
  • بازدید ماه : 40,655
  • بازدید سال : 105,365
  • بازدید کلی : 4,507,472